Požadovaný obsah je chráněn heslem
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
20. léta 20. století byla také dobou nebývalého technologického pokroku. Propojíme tento fakt s rytmickým modelem hlavního motivu IV. věty Sinfonietty, pojmenujeme nepravidelnost a dokážeme motiv rozpoznat.
Posadíme se se žáky na zem. Vyprávíme krátce o rozvoji automobilismu ve 20. letech minulého století, ke konci dětem posíláme malá dětská autíčka.
Leoš Janáček tvořil v době velkého technologického pokroku, rozvoj automobilismu šel kupředu nebývalým tempem. Však právě v roce 1926 byla automobilka v Mladé Boleslavi představena pod novou firemní značkou Škoda. O dva roky později Škoda zavádí revoluční pásovou výrobu, která umožňuje stavbu 85 vozů za den!
V roce 1926 bylo v Československu evidováno celkem 39 543 motorových vozidel, která mohla jezdit po přibližně 50000 km silnic. (Dnes to je asi 56000 km pro 9 mil. registrovaných vozidel.) Palivo se běžně prodávalo v lékárnách a drogériích, často v centru města, i když už v této době byly zřízeny první veřejné čerpací stanice.
O rok později, v roce 1927, byl v Praze instalován první (ručně přepínaný) semafor na křižovatce Hybernská X Dlážděná X Havlíčkova u dnešního Masarykova nádraží.
Tehdy řídili spíše muži, nicméně v roce 1926 ve sportovní voze Bugatti Type 35 porazila Eliška Junková všechny mužské jezdce, včetně svého manžela, v závodě Zbraslav–Jíloviště.
…
Posadíme žáky na zem do dvou řad proti sobě. Přinášíme nezvyklou rekvizitu, malá dětská autíčka.
Vyzkoušejte si, jak váš model jezdí.
Vytvořte dvojice a pošlete si autíčko naproti.
Pustím vám hudbu, pokaždé, když uslyšíte motiv RAPAPAPATYTYTÁ, pošlete si se spolužákem naproti autíčko
(1)